hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

Dagen innan firandet

Publicerad 2014-12-30 20:08:28 i Emelie,

Idag var det sista jobbedagen för detta år. Så underbart! Är helt färdig och trött på allt vad den branschen har att erbjuda. Jag har känt mig färdig ett bra tag och efter sommaren kände jag att jag höll på att kollapsa. Det var då jag valde att dra i handbromsen och drog främst på det sociala livet och alla måsten. Jag har mycket kvar att jobba på för att må riktigt bra igen. Bloggen och pysslandet har hjälpt mig att komma tillbaka och må bättre. Nu under ledigheten vid julen har jag och sambon passat på att renovera vårat sovrum och jag är så nöjd med det och det kommer bli dunderfint om man får säga det själv. För mig gör kreativiteten mig levande och ett liv framför tv:n gör mig väldigt nere och rastlös. Pysslande hjälper mig också att inte grubbla så mycket på vad livet kunde vara vilket jag har väldigt lätt för att göra.
Detta året har inte bara varit jobbigt. Jag gick in i det med stora förhoppningar och jag måste ändå säga att det blev till stor del vad jag hade hoppats. Jag har fått mitt älskade hus med en trädgård som jag har stora möjligheter med. Jag har kvar min familj, släkt och vänner som betyder mycket för mig. Jag har fått uppleva ett bröllop för första gången med en av mina äldsta vänner där jag fick äran att planera möhippan. Både jag och Fia fick byta ringa med dem vi älskar över allt annat. Jag hade kunnat rabbla upp mer saker som detta året har bjudit på men så mycket orkar ni inte läsa.
År 2015 hoppas jag kommer bli ett lika bra år eller ännu bättre. Jag sätter inga nyårslöften men där två saker jag hoppas på och det är solsken på vår bröllopsdag och att jag tar mig tiden att testa baka makroner som jag har velat ge mig på flera gången men inte vågat eftersom det ska vara så svårt. Jag är en person som inte gillar att misslyckas så nu ska jag minsann utmana mig själv. 
 
Jag önskar er alla ett gott slut och ett GOTT NYTT ÅR!
 
Kramar
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela