hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

Betongdekoration

Publicerad 2014-11-20 11:56:00 i Betong, Inredning,

Detta är mitt sista betongprojekt på ett tag. Det blir kanske nya projekt med julledigheten men man har lyxen att hinna leka med betong just nu. Dessa klumpar jag har gjort av mjölkförpackningsbottnar.
Det behövs 4 st utklippta bottnar och en förpackning som är avklippt på mitten så man får en liten låda kvar. Lägg 1 botten mot varje vägg i lådan och fyll upp med betong. Stelna de dagar som betongen behöver på sig.
Om det behövs så slipa kanterna med sandpapper. Jag tycker mönstret blir skitsnyggt av bottnarna och hade kunnat lämna klumparna såhär men jag valde att leka med guld och koppar.
Kopparfärgen är en sprayfärg och gulfärgen är allmogefärg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela