hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

Betongljusstakar

Publicerad 2014-10-12 13:26:25 i Betong, Inredning,

Nu när höstmörkret kommer smygande har jag upptäckt att jag behöver fler ljusstakar. Så när jag hittade dessa koppardelar från VVS avdelningen på Hornbach så bestämde jag mig för att leka med betong. Jag tycker koppar och betong är en fin kombination.
Detta behöver man:
  • Papprullar i olika storlekar
  • kartong
  • koppardelar
  • maskeringstejp
  • betong
  • vatten
  • hink
  • något att röra med, jag använder en sked
  • gummihandskar
Klipp ut runda bottnar och tejpa fast dem. Blanda betongen enligt förpackningen och fyll upp formarna. Låt betongen stelna till lite under någon minut och tryck sedan i koppardelarna. Låt betongen torka och ta sedan bort formarna.
Nu är ska vi njuta av dem varje gång vi äter middag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela