hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

En duk blir en kjol

Publicerad 2015-08-13 21:31:30 i Kläder, Återbruk,

Jag har gett min släkt instruktioner att man får inte slänga något utan att jag godkänner det. Jag tycker om att ge saker en ny chans. Som denna duk jag fick av min älskade mormor, den passade väldigt bra att sy en kjol av.
Den är inte helt färdig runt midjan men jag var så ivrig att visa den.
Duken var rund när jag fick den.
Jag klippte en rund mall på 64 cm i diameter. Jag tänkte lite fel så om jag någon gång får möjligheten att göra det igen så ska cirkeln vara mindre. Mallen placerade jag i mitten av duken och klippte sedan ut en rundning.
Det gick en söm tvärs över duken. Vid ena änden i cireln jag klippte ut sprättade jag upp en bit och sydde dit en blixtlås.
Sen veckade jag cirkeln så den passde min midja.
Det ska dit en linning också så fort jag har hittat ett tyg som passar. Funderar på ett svart tyg.
Nöjd med den blev jag iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela