hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

Hon har blommor i sitt hår

Publicerad 2015-03-10 21:05:27 i papper,

Solen skiner för fullt och vårlängtan är större än någonsin. Det ska bli så skönt att komma in i varmare tider. Dessa tider vill man dra fram alla sommarfärger så därför har vi gjort silkesblommor att fästa i håret i väntan på sommarblommorna. Vi visar här hur vi har gjort dem.
Detta behöver man:
  • Silkespapper
  • snöre
  • sax
  • linjal
  • penna
  • hårnål
Klipp ut kvadratiska bitar av pappret beroende på storleken. Vi har klippt ut 8 kvadrater.
Vik det som ett dragspel.
Knyt snöret i mitten av vikningen.
Klipp till hörnerna.
Börja dra isär pappret försiktigt på ena sidan och gör likadant på andra sidan.
Fäst nålen i snöret så var den klar.
Sen är det bara att leka med storlek och färg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela