hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

Återvunna adventsljus

Publicerad 2015-11-22 20:33:36 i Jul,

Så! Äntligen ett inlägg på bloggen. Jag försöker bli duktig på att blogga mer men har inte riktigt tiden eller orken. Men jag håller på att jobba med årets adventskalender med pyssel att ge i julklapp. Så i december kommer det bli bättre. Jag har fått klart årets adventsljus som är gjorda av gamla ljusstumpar mamma och jag sparar på.
Detta behövs:
  • Ljusstumpar
  • veke
  • form
  • lera att täppa igen hålet i botten
  • smal pinne
  • kastrull
  • transferark till ljus
  • kniv
  • sax
  • tidning
  • bringare
  • skål
  • vatten
  • hushållspapper
Smält ljusen i vattenbad.
Fäst veken och häll i massan. Låt formen stå på en tidning om du skulle spilla eller formen skulle läcka. Låt svalna. När ljuset stelnat dra ut det.
Klipp ut siffrorna på arket. Lägg det i en skål med vatten. När baksidan lossnat ta upp siffran och sätt fast på ljuset. Pressa försiktigt bort vattnet med hushållspapper.
Nu väntar vi bara på advent ska komma så vi kan börja tända ljusen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela