hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

En hög med pumpor

Publicerad 2015-10-15 21:26:23 i Höst,

Detta projektet var något av det roligaste jag gjort på länge. Det tog bara lite tid och tålamod är ju något jag har missat att skaffa. Men resultatet är bara hur kul som helst och man kan ju hitta på massa.
Det jag har lekt med är flytande latex. Det använder man för att skapa formar till gjutning av betong eller gips. Jag ville gärna ha möjligheten att gjuta pumpor och ha nu till hösten.
Genom att pensla på flera lager så får man tillslut en form. Det är detta som tar tid eftersom varje lager måste torka.
Så såg dem ut efter 10 penslingar.
För att formen skulle hålla lät jag den ligga i en låda med sand under tiden massan stelnade. Jag valde att leka med gips för det torkar snabbare.
Så här blev resultatet och nu kan man hitta på vad man vill med den.
Första omgången pumpor fick bli en färgstark kombination.

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2015-10-16 18:49:47

Alltså det är helt otroligt! Idag letade jag nämligen runt efter små fina prydnadspumpor att göra formar av och nu när jag kollar in er blogg ser jag hur fina pumpor du har gjort :)

Svar: Va kul! Detta var ett riktigt roligt pyssel så det måste du testa :)
hantverkarsystrar.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela