hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

Glittriga vaser

Publicerad 2015-10-19 07:23:11 i Höst,

Denna helg har varit väldigt intensiv och det har inte varit många timmar att slappna av. Igår var jag helt färdig så jag gick och la mig 21 för att orka jobba idag. Så det var tur att jag hann göra klar dessa vaser förra veckan så jag har något att skriva om.
Dessa tänkte jag ha vid dukningar nu i höst.
Så här gjorde vi dem. Fäst maskeringstejp runt flaskan på den höjd du önskar ha på glittret.
Använd decoupagelim.
Pensla på lim
Häll på glitter. Jag arbetar i partier så inte limmet hinner torka. När hela biten som vill ha glitter är klart låt det torka. Dutta på lim på de ställen som inte blev helt täckta och häll på mer glitter. Låt torka. Dra bort tejpen försiktigt.
För att minska att det ramlar av glitter kan man lägga ett lager lim på men då försvinner en del av den glittriga känslan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela