hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

Krukskydd

Publicerad 2015-09-08 10:25:00 i Inredning, Sömnad,

Bakom vår soffa står min mans garderobsblomma som han har haft sedan han bodde hemma. Den har flytattat med honom genom livet och sett flera olika boenden.
Den lever på bra och har blivit delad på hur många gånger som helst.
Men nu kände jag att krukan var lite tråkig och jag har ingen stor kruka att flytta den till så då bestämde jag för att sy ett skydd i ett tjockt tyg.
Tyget har jag hittat på IKEA. Jag klippte ut 4 lika stora bitar och en botten som är lika stor som kortsidan på de stora bitarna. Eftersom jag ville det skulle bli lite av ett schackmönster så klippte jag 2 bitar som börjar på vitt och 2 bitar som börjar med svart.
Sicksacka alla delar. Sy sedan ihop långsidorna med raksömn.
Pressa ner alla sömnar och sy ihop skyddet så det blir en fyrkant.
Seda ska botten sys på plats.
Jag har lagt till 5 cm när jag räknade ut längden för att vika in och sy en kant.
För att sömnen inte skulle synas så sydde jag ved svart tråd på svart tyg och vit tråd på vitt tyg.
Då var den klar att användas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela