hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

Betonghylla

Publicerad 2016-08-25 10:20:24 i Betong,

Det har blivit en del betongpyssel i sommar. Många saker har jag inte visat än. Betong är så kul att leka med och man kan göra hur mycket som helst. Nu har jag äntligen fått upp båda dessa hyllor och tycker det är på tiden att jag visar dem och hur jag har gjort.
Faten och kopparna har jag hittat på loppis och ville göra något kul med det.
Detta behöver man:
  • Rund pappform - jag har sågat av en bit av ett gjutrör
  • Kartong
  • tallrik/fat
  • sugrör
  • limpistol
  • Maskeringstejp
  • sax
  • penna
  • vaselin
  • betong
  • spann
  • vatten
Rita ut en cirkel på katongen som passar cirkeln och klipp ut. Tejpa fast bottnen och sidan med maskeringstejp. Klipp av en bit av sugröret och limma fast det i botten där du önskar ha hålet för att fästa hyllan i väggen. Smörj in hela folmen med vaselin (detta för att skydda pappen mog fukt). Blanda betongen efter anvisning på paketet och häll i formen. Låt betongen dra en stund och tryck sedan ner fatet. Det kan behövas stöd så inte fatet välter. Låt betongen stelna i två dagar.
Fäst betongen med skruv och plugg.
Sen är det fritt fram att ställa något kul på faten. Jag valde kaffekoppar med växter. Jag försöker få in mycket mer växter i hemmet så varje chans jag får blir dekorerat med växter.

Kommentarer

Postat av: Lena

Publicerad 2016-08-27 18:48:45

Såååå läckra, :)

Svar: Tack snälla du :)
hantverkarsystrar.blogg.se

Postat av: Lena

Publicerad 2016-09-08 17:35:04

En fråga....Har du koppen står lös på eller har du limmat fast koppen ?

Svar: Den står lös. Om man inte vill limma men inte vågar ha koppen lös kanske dubbelhäftande tejp kan hjälpa. Nu har jag möjligheten att byta koppar på hyllorna :)
hantverkarsystrar.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela