hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

En ny kökshylla

Publicerad 2016-02-16 12:22:00 i Inredning,

Jag är inte speciellt förtjust i mitt kök. Det är lite rörigt och konstigt planerat och har mörk inredning. Så jag försöker sakta göra om där inne tills vi ska göra om hela köket. Denna hylla har fått komma upp så där blir lite mer liv. Det är en enkel hylla att bygga ihop själv.
Det behövs en träskiva, konsoler, krokar och skruvar.
Mät ut var konsolerna ska fästas och förborra.
Skruva fast konsolerna.
Krokarna ville jag ha guldiga så de fick lite sprayfärg på sig. Passa även på att måla hyllan i en färg du vill ha.
När allt torkat så mät ut var krokarna ska sitta. Borra hål och skruva i krokarna.
Sen är det bara att fästa hyllan på väggen.
Nu måste jag göra en mugg till så jag får 6 st. Tänkte även göra några konservburkar till.
Köket fick sig en rejäl städning och så passade jag på att lägga fram sommarduken så det blev lite gladare.
Lita tavlor på det sen tror jag att jag blir nöjd med denna hörna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela