hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

Hängande kruka i betong

Publicerad 2017-04-18 11:55:00 i Betong,

Jag är i fullfärd igång med att renovera vårt gästrum. Tänkte det skulle vara skönt för mina övernattningsgäster att slippa ligga på en luftmadrass bland all bråte. Innan före- och efterbild kommer upp tänkte jag lägga upp lite pyssel jag gjort till rummet. Först ut är denna hängande kruka i betong.
Detta behöver man:
  • Form för krukan
  • mindre form för insidan av krukan
  • olja
  • ögleskruv x3
  • kedja
  • betong
  • stenar att hålla innerformen på plats
  • nyckelringar x4
Smörj insidan på den stora formen och utsidan på lilla formen. Blanda betongen och häll i den stora formen. tryck ner den lilla formen och fyll upp med stenar så den stannar på plats. Låt betongen stå en liten stund och tryck sedan ner ögleskruvarna. Kolla så de står kvar så inte krukan kommer hänga snett.
Låt betongen stelna i några dagar och ta sedan ut den ur formen.
Gör 3 lika långa längder av kedjan och fäst alla 3 i en nyckelring.
Fäst de andra ändarna i varsin nyckelring och fäst i öglorna i krukan.
Klar att hängas upp. Imorgon kommer det upp vad jag har fyllt krukan med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela