hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

Påsken på ingång

Publicerad 2017-04-09 19:18:56 i Påsk, papper,

Dagen har bjudit på underbart väder och jag har fått massa gjort som fanns på min to do list. När jag har ätit blir det långt bad för att mjuka upp musklerna igen. Men lite kul har jag hunnit med. Dessa papptulpanerna har jag gjort eftersom jag inte kan har riktiga, de äter mina katter upp. Kan inte heller ha det i trädgården för då äter rådjuren dem. Suck! Så då blev lösningen dessa. 
Pappret hittade jag på panduro.
Jag ritade en mall som jag klippte ut delar i de olika färgerna. Det gick åt 3 delar på en blomma.
Sedan sydde jag ihop de 3 delarna med hjälp av symaskinen.
Vik upp blommorna
Som stjälk använde jag pappsugrör som jag fäste med limpistol.
Så nu har jag tulpaner till påsk som inte katterna eller rådjuren vill ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela