hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

Lucka 13: Moln med regndroppar

Publicerad 2015-12-13 11:09:36 i Inredning, papper,

En enkel dekoration att ge bort är detta moln. Snyggt att ha i en tom hörna och liva upp.
Klipp ut 2 likadana moln i tjockare papper. Lägg ihop dem och sy med raksöm över dem.
Klipp ut regndroppar i olika färger.
Lägg i hop några droppar i olika färger och sy med raksöm över. Vill du ha fler droppar på rad så klipp inte av tråden utan dra ut den en bit och sy sedan ihop ett nytt gäng droppar. Sen ska det fästas i molnen så klipp inte av tråden nu heller utan dra ut tråden en bit.
Sy fast dropparna i ett av molnsidorna. Upprepa till alla droppar hänger.
Nu är alla droppar på plats.
Vik upp dropparna så de får denna form.
Nu är den redo hängas upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela