hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

Lucka 15: Ännu ett halsband

Publicerad 2015-12-15 19:28:52 i Smycken,

Tiden springer iväg och det är redan lucka 15. Idag gömde sig ett lerhalsband till men med helt annan design.
Lera är otroligt kul att leka med och man kan hitta på massa skoj.
Välj dem färgerna du vill blanda.
Rulla ut färgerna till maskar.
Tvinna maskarna. Tryck och rulla ihop dem. Dela sedan den nya stora masken och tvinna och rulla ihop igen. Gör detta till du har fått det tillräckligt blandat. Men tänk på att inte överarbeta leran för då blir färgerna fula.
Rulla ut leran till den tjocklek du vill ha och dela upp den i bitar. Kör försiktigt igenom en tandpetare. Sen in i ugnen efter instruktionerna på lerpaketet.
Sen är rören klara att trä på ett snöre och ta på sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela