hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

Lucka 2: Luftballongklocka

Publicerad 2015-12-02 10:07:00 i Inredning, Jul,

Då var det dax för lucka 2 och idag är det till tidsoptimisten, Med denna snygga kolla kan de inte bli sena.
Eller kanske för det står kvar och tittar på den.
Jag använde mig av en gammal klocka vi hade liggandes här hemma. Annars behövs dekorplast och tjockare papper.
Rita av klockan på dekorpappret. Dela sedan cirkeln på mitten och klipp ut en halvcirkel på varje halva till visarna. Sätt sedan dit plasten
Rita ut de delar som ska bli i annan färg och fäst dit.
Klipp bitarna lite större än du tänkt så kan du klippa till det när det sitter på plats.
Klipp sedan ut en korg ur det tjockare pappret och limma fast på baksidan av klockan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela