hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

Lucka 14: Trillingnöt

Publicerad 2016-12-14 11:34:00 i Bakning,

Idag blir det lite godis som är perfekt att ge i julklapp. Närmare bestämt trillingnöten som är väldigt enkel att göra.
Detta behöver man:
  • 100 g hasselnötter
  • 200 g mjölkchoklad
  • 50 g vit choklad
Rosta nötterna i 220 grader i ca 8 min. Ta ut ur ugn och låt svalna. Skala bort skalet.
Smält mjölkchokladen i vattenbad
Rör ner nötterna och lägg sedan upp nötterna i 3 på bakplåtspapper.
Smält den vita chokladen och ringla över.
Tyvärr hann inte mina bli en julklapp för min man hittade dem. Men han blev nöjd i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela