hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

Lucka 3: Bricka

Publicerad 2016-12-03 12:53:51 i Allmänt,

Idag gömmer sig en träbricka bakom lucka 3. Perfekt att ha när man bjuder gäster på lite glögg och kakor.
Grunden till brickan är en osb-skiva. Rita en rund cirkel med hjälp av en spann eller annat runt och såga sedan ut brickan.
Handtagen har förra ägarna till huset lämnat efter sig så jag har sparat det eftersom det kunde komma till användning plus att jag samlar på allt. Eftersom de fortfarande låg i förpackningen vet jag att de kommer från IKEA.
Märk ut var handtagen ska sitta och borra hål.Slipa kanter och vid hålen så det inte flisar sig.
Sen är det tid att måla. Jag har använt sprayfärg. För att få jämnare kant spraya jag först med klarlack och sen med färgen.
När första färgen har torkat är det tid för nästa färg som är koppar. Även handtagen fick kopparfärg på sig.
När nästa omgång har torkat spraymålade jag hela brickan med lack. Och när det är torkat har jag monterat ihop brickan med handtagen.
Sen är det bara att slå in presenten till någon som behöver något fin att servera på.
 
Här kommer tidigare lucka 3 inlägg:
Tidningsställ
Kudde

Kommentarer

Postat av: Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!

Publicerad 2016-12-03 15:44:08

så fin

Svar: Tack snälla du :):)
hantverkarsystrar.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela