hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

Lucka 5: Betongljusstake

Publicerad 2016-12-05 12:21:00 i Betong,

Idag gömmer sig en betongljusstake. En perfekt precent till någon som älskar levande ljus runt omkring sig. Jag har gjutit 2 varianter av den, denna ovan och sedan en för värmeljus.
Jag tänkt mig inte för när jag planerade denna lucka för formen är inget jag har köpt utan som jag har fått av en släkting. Det har varit en "chokladask" där jag sa jag ville ha metallformen när den var slut. Men om man inte hittar en form man man försöka bygga en av trä och papp. I botten på formen har jag limmat fast ljuskopparna med limpistol.
Dessa hade jag till stearingljusen.
Fyll upp formen med betong och tryck ner hönsnät som armering.
Jag hoppas ni kan hitta en bra form för detta är ett kul projekt att ge bort till någon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela