hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

Från en kakburk till en annan

Publicerad 2016-02-14 20:13:50 i Återbruk,

Jag är en skrotsamlare. Allt kan man göra om! Är inte jätte populärt här hemma kan jag säga.
Som denna kakburk jag hittade hemma hos mormor. Jag tänkte att jag kunde göra något kul av den som skulle passa min smak bättre. Så jag bestämde att den skulle få nytt utseende med decoupage och ett titthål.
Vi börjar med titthålet. Börja med att slå en spik igenom så du kan klippa.
Jag har använt en plåtsax och metallbitare för att få rätt på hålet.
När hålet är klart spraymålade jag burken vit för att sedan limma fast servetten jag valde ut.
Jag klippte ut en bit av plasten jag köpte i en pappaffär inne i Malmö. Denna limmades sedan fast på insidan av burken vid titthålet.
Knoppen och kanter bestämde jag mig skulle bli blå. Först var tanken att bara knoppen skulle vara blå.
Men sen fick jag för mig att även kanten skulle vara blå.
Men jag slutade inte där utan underkanten och en ram runt titthålet blev också målad. Sen blev jag nöjd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela