hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

Bokhyllor

Publicerad 2016-01-18 19:14:36 i Inredning, Återbruk,

Det går trögt med pysslandet. Har varit otroligt trött ett tag. Men nu börjar det vända och när solen visade sig igår fick jag lite energi. Äntligen fick jag upp mina bokhyllor som jag har velat göra nu ett tag.
Jag fick en hel del böcker över från bröllopet och tänkte att jag skulle göra kul saker av det.
Det som behövs är böcker, metalvinklar, plugg, skruv, limpistol och skruvdragare. 
Skruva fast metal vinkeln på önskad plats.
Limma fast boken men lämna baksidan fritt. Denna ska limmas på vinkelns undersida så den täcks.
Limma sedan fast böckerna i varandra och metalvinkeln.
Jag ville ha 2 hyllor vid varandra.
Dessa hyllor tål inte för mycket belstning så det är bara små fina dekorationer som kan stå på dem.

Kommentarer

Postat av: mittlivkreativ.se

Publicerad 2016-01-29 07:17:44

Åh så fint!

Svar: Tack :)
hantverkarsystrar.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela