hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

Ge kudden en färgklick

Publicerad 2016-06-27 16:21:05 i Sömnad,

Måndag igen och vad passar inte bättre än en liten färgklick i vardagen. Jag hittade ett vitt kuddfodral som jag ville göra om till något mer färglatt. Och eftersom jag ville vara med i Slöjddetaljers tävling på Instagram som har temat filt och tyll bestämde jag mig för att leka med filt.
Det är ett väldigt enkelt pyssel som är lätt att sy.
 
Du behöver:
  • filttyg
  • kuddfodral (mitt är 40x40 cm)
  • sax
  • symaskin
  • pappersbit
Diametern på cirklarna är 6,2 cm. Jag ritade efter en glasburk på ett papper och klippte ut en mall. 7 st cirklar fick plats på en rad så totalt 49 bitar skulle klippas ut.
Nåla fast dem när du tycker färgblandningen är bra.
Sy med raksömn över cirklarna sen är det klart att använda.
Håll nu tummarna för mig att det går bra i tävlingen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela