hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

Mosaikinsekter

Publicerad 2016-06-21 14:23:39 i Allmänt,

Denna sommar håller vi sakta på att lägga om trädgården. Så hela trädgården är en stor jordhög och inte speciellt kul att titta på. Därför har jag lagt extra tid på vårt trädäck och planterat en massa färgglada blommor. Och nu har även dessa två filurerna fått komma ut.
Bland rosa blommor och mynta ska dessa två insekter stå och titta på folk som kommer.
Grunden för insekterna är betong. Jag har gjutit i matskålar i plast från IKEA (dock är dessa skålar handlade för längesen så vet ej om de finns kvar). Olja in formarna och häll i betongen. Låt stelna och ta ur.
Dags att börja klä in i mosaik.
Välj färger ut färger i glasmosaik. Jag har handlat mosaiken på olika ställen så som Hornbach, Panduro och Slöjddetaljer. För att fästa änvände jag lim i tub som går att ha utomhus. Och sist en avbitare att klippa mosaiken.
Jag började från mitten och la mosaik så den delade in klumpen i 2 delar.
Sedan är det bara att fästa mosaiken efter det utseendet man vill ha.
När all mosaik är satt och limmet har torkat ska fogen i springerna. Följ instruktionerna på paketet.
Putsa sist upp glansen med trassel.
När fogen har torkat är det tid att släppa ut dem i det fria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela