hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

Garnägg

Publicerad 2016-03-22 21:42:44 i Påsk,

Ni som följer oss på instagram har redan fått en tjuvkik på dessa garnägg. Jag tyckte dem var superenkla att göra när man hade hittat tricket.
Man behöver:
  • garn i olika färger
  • frigolitägg
  • textillim eller annat lim som inte fräter på frigoliten.
  • sax
Sätt en klick lim på toppen av ägget. Rulla garnet som på bilden och fäst i limmet. Börja snurra garnet runt ägget. Sätt dit lim efterhand som du jobbar. Jobba dig till mitten där ägget börjar gå inåt igen. Vänd på ägget och fäst garnet i bottnen och rulla upp garnet så det möter det andra garnet. Man kan gå från topp till botten men där ägget vänder och går in igen blir jobbigare att snurra garnet på plats. Därför är det lättare att jobba från andra hållet och mötas i mitten.
Låt limmet torka sen kan det läggas ut till dekoration. Fördelen med textillim är att det torkar snabbt och inte syns om det råkar bli lite överflödigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela