hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

Gipsägg på pinne

Publicerad 2016-03-07 07:37:46 i Påsk,

Nu börjar påsken närma sig. I helgen lekte jag med gips och passade på att göra gipsägg på pinne. Perfekt att ha i påskblomman.
Detta behövs:
 
  • Äggskal
  • Tjockare grillpinnar
  • gips
  • skål
  • visp
  • vatten
  • plastpåse
  • sax
  • färger

Blanda gipsen enligt förpackningen. Fyll en plastpåse och klipp ett litet hår så du kan spritsa i gipsen i äggen.
Tryck i en grillpinne och låt stelna.
Skala äggen sen är det bara att börja måla.
Mina favoritfärger till påsk är gul, lila och grön. Men jag tycker all färg ska fram under denna högtid.
Ägget till vänster med små blommor är decoupage.
Ska man gå bort kan man dekorera blommorna så det ser ännu mer påskigt ut.

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2016-03-07 07:51:35

Hej!
VAd smart att sätta de på en pinne! :) Vart köpte du gipset?

MVH
Anna

Svar: Hej! Gipset hittade jag på slöjddetaljer :)
Kram Emelie
hantverkarsystrar.blogg.se

Postat av: Maria

Publicerad 2016-03-07 07:52:47

Så fina de blev
Maria

Svar: Tack Maria :)
hantverkarsystrar.blogg.se

Postat av: Veronica Wallgren

Publicerad 2016-03-07 08:10:52

Vilket roligt pyssel och så himla fint påskpynt :)

Svar: Tack snälla du :)
hantverkarsystrar.blogg.se

Postat av: Svart-Stina

Publicerad 2016-03-07 09:34:37

Dom blev jättefina. Har lite för mycket att göra, men nu börjar det rycka i pyssel-fingrarna ;) Kanske borde ta några timmar och måla några ägg ändå...

Svar: Ja det tycker jag! Är super kul att göra och man får lugn och ro att sitta och måla
hantverkarsystrar.blogg.se

Postat av: Jessica

Publicerad 2016-03-07 10:22:23

Åh vad fina! :)

Svar: Tack :)
hantverkarsystrar.blogg.se

Postat av: Hanna Karlsson

Publicerad 2016-03-07 13:43:12

Så fina de blev!

Svar: Tack :)
hantverkarsystrar.blogg.se

Postat av: Elin

Publicerad 2016-03-07 16:16:40

Åh, vilket roligt pyssel!! Kanske man får försöka sig på! :)

Svar: Det var jätte kul att göra så det borde du testa :)
hantverkarsystrar.blogg.se

Postat av: Biggeros

Publicerad 2016-03-07 18:12:35

Jätte fint och en fiffig idé!! Tack för tipset:)

Svar: Tack för dina fina ord :)
hantverkarsystrar.blogg.se

Postat av: kerstin ehrenholm

Publicerad 2016-03-07 21:13:17

bra tipps tack

Svar: Tack själv :)
hantverkarsystrar.blogg.se

Postat av: Oliwia

Publicerad 2016-03-08 14:45:46

åh vilka fina söta!

Svar: Tack :)
hantverkarsystrar.blogg.se

Postat av: Elin

Publicerad 2016-03-16 10:15:12

Hallå hallå! :)

Vi har gjort en härlig artikel med massa påskiga tips och tagit med ditt inlägg där: http://blogg.se/article/2016/march/fixa-paskkanslan-med-pyssel-och-bak.html

Det är även med en omröstning om vilken påskidé man blir mest sugen på att göra! :)

Ha en fin dag!
Hälsningar,
Bloggredaktionen

Svar: Hej!
TAck igen :)
hantverkarsystrar.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela