hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

Betonglampan

Publicerad 2015-04-28 07:38:48 i Betong,

Nu är den äntligen ute. Jag råkade somna igår. Måndagen var hemsk, led av massiv trötthet och träning på det hjälpte inte.
Vi använde en yoghurtburk som form. Jag handlade fel sladd till lampan så därför har jag lagt upp eldelar på bilden. Men el kan inte vem som helst göra utan ska vara en elektriker.
Limma fast en toarulle i mitten av botten på burken. Använd helst limpistol när du limma fast den eftersom det ska vara lätt att dra av sedan.
Klipp sedan av en bit av ett sugrör och limma fast. Detta är till sladden.
Fyll sedan med betong och låt torka.
Koppardelen är ett papprör vi har sågat av och spraymålat med kopparfärg. Limma fast denna del på betongen.
Min kära elektriker pillade ihop min sladd.
Denna snygga etikett hittade jag på Slöjddetaljer och limmade fast den med ett tunt lager karlssons klister.
Koppla jhop lampan så är den klar! Jag tyckte den blev skitsnygg så nu står den och piggar upp vårt tvrum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela