hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

Renovering sovrum

Publicerad 2015-08-31 19:45:34 i Emelie,

Äntligen har jag fått tagit bilder på sovrummet som vi började renovera för nästan 1 år sedan. Ibland är man lite seg. Tuss var snäll och ställde upppå bild också. Jag har upptäckt att många av bilderna jag tar innehåller ofta en katt.
Så här såg det ut när vi startade. Vi har börjat bygga garderoben på denna bild och den renoveringen tänkte jag ta upp på ett annat inlägg.
Golvet revs upp, tapeten revs ner och väggar sattes dit. När vi gjorde om taket på utsidan satte vi även in ett fönster till så rummet blev ljust och fint.
Så här ser hallen fortfarande ut. Vi håller på att spara ihop pengar så vi kan bygga en ny trapp och göra om denna del också. Längtar som bara det. Mitt mål är att få tillbaka lite av den äldre stilen från husets ålder men det är kämpigt när min man trivs bäst i super modern stil. Vi försöker så gott kompromissa.
Väggarna har jag bredspacklat och grundmålat.
Färgen vi valde är ljusblå. Jag måste ha färg runt omkring mig och klarar mig inte i vita miljöer.
Golvet hittade vi på Hornbach och lika så listerna. Min älskade fåtölj som tidigare stod i pysselrummet fick flytta in här där den gör mer nytta.
Garderobsdörren skruvades ihop av vitmålad gran. Här tänkte jag det skulle komma ett handtag gjort av en sked. Jag får visa när den sitter där.
Hyllorna av byrålåder har jag visat tidigare men tillhör ju renoveringen så det fick komma upp igen. Jag har fler projekt i sovrummet som kommer att visat. Tex har jag inte visat så mycket av sängen därför jag håller just nu på med projekt få mysig säng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela