hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

Blommiga galgar

Publicerad 2015-05-31 17:18:00 i papper,

Igår hade sambon och jag en väldigt intensiv dag med massa ärenden. Det resulterade i att jag somnade en stund på eftermiddagen och vaknade halv 8. Detta bidrog att jag satt uppe halva natten och behövde något kul att göra. Jag bestämde mig att jag behövde lite blommigt i garderoben.
Vanliga vita trägalgar fick förvandlas till färg och mönster.
Jag samlar alltid på mig 1-2 servetter när jag är hos folk för att kan komma behov av det ser. Och nu var ett sånt tillfälle. Jag valde ut 5 olika mönster att limma på.
Ta bort de vita lagren. Jag hade 2 stycker lage på mina servetter. Det första är lätt att få bort medan det andra sitter ihop bättre vilket gör att man kan tro att där inte är något. Det gör inte jätte mycket om det följer med när man limmar. Det sitter bra ändå.
Limma ett stycke av galgen med decoupagelim och sätt fast servetten. Limma sedan på ovansidan så servetten verligen sätter sig. Var försiktig så inte servetten går sönder. Fortsätt till hela galgen är täkt. När limmet har torkat så dra över en omgång till så allt verkligen sitter på plats och man får ett extra lager som lack.
Sommrigt och glatt!
Nu hänger det fint i garderoben och livar upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela