hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

Lucka 10: Ljusfat

Publicerad 2016-12-10 11:48:00 i Betong,

Lucka 10 är kalenderns sista betongprojekt. Det är ljusfat gjutna i plastlock från creamefraicheburkar.
Det man behöver:
  • Plastlock från mejeriprodukter
  • Betong
  • Skål
  • Vatten
  • Sked
  • Möbeltassar
Blanda betongen enligt anvisningar. Fyll upp locken med betong. Skaka bort luftbubblor och låt betongen torka någon dag.
När betongen torkar är det dax att ta ur dem från locken. Jag gjorde olika former på faten efter vilket märke jag köpte. Jag gillar de understa bäst och min man gillar de översta. Så det är som vanligt, vi tycker aldrig om samma.
Jag gillar detaljerna längst sidan. Tycker det blir en fin detalj.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-12-11 22:30:33

Håller med dig Emelie. De understa är finast. Män har ingen koll

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela