hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

Matplatsen: Kökssoffa och stolar

Publicerad 2016-07-08 10:47:16 i Inredning, Möbler,

Vi fortsätter projektet matplatsen. Mot det vita bordet ville jag har gula sittplatser.
Först bestämde jag mig för att ha olika trästolar i gult men jag tyckte det kändes lite tomt och ville även ha en kökssoffa. Men det var lite svårare att få igenom här hemma så jag nöjde mig ett tag med att jag fått igenom dessa stolar.
En somrig vårdag när jag och min man var på loppisarna runt oss så stod denna skönhet där. Först tänkte jag inte ens fråga vad den kostade eftersom de flesta sofforna jag har tittat på har varit oförskämt dyra. Men det var faktiskt min man som sa till mig att gå och fråga fast han inte var så sugen på en soffa. Vilket var tur för den kostade 200 kr! Det var jag inte beredd på så vi slog till. Medan jag satt och väntade med soffan åkte mannen och hämtade vår andra bil så vi kunde släpa hem den och under tiden var det flera spekulanter som ville köpa min soffan. Men icke! Den var min nu.
En rejäl slipning och sen två lager vit grundfärg och 2 lager gul möbelfärg så var den som ny.
Vi var lite oroliga att soffan var för lång men den tog perfekt plats.
Skumgummimadrassen klädde jag om med tyg från IKEA.
Åååh jag är så kär i min soffa!
Nästa projekt blir att fylla soffan med kuddar.

Kommentarer

Postat av: ajlimullersandvik.blogg.se

Publicerad 2016-07-08 10:50:04

FANTASTISKT snyggt med gul inredning! Gul är min favoritfärg :)

Svar: Tack! Ja jag är också svag för gult :)
hantverkarsystrar.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela