hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

Lucka nr 1: Inredaren

Publicerad 2014-12-01 12:37:00 i Inredning, Jul,

Först luckan i vår pysselkalender är till inredaren och en tavla. Vi valde färgkombinationen vitt, svart och gult för att det är lätta färger att inreda med och passar in i det flesta hem.
Detta behöver man:
  • tavla
  • svart, vitt och gult papper
  • lim
  • utstansare eller sax
  • penna
  • linjal
Stansa eller klipp ut en massa cirklar. Rita linjer med samma mellanrum på ett ark som är passar rammen. Min storlek på utstansaren är 3,8 cm vilket gör att 2 cm mellan raderna är bra för att täcka underlaget.
Limma fast cirklarna bredvid varandra som på bilden.
När alla cirklar är på plats så är det dags att rita en bokstav man vill ha på tavlan. Vi valde A som i Awesome.
Rama in det och slå in den till inredaren i släkten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela