hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

Lucka nr 2: den kramgoa

Publicerad 2014-12-02 11:51:00 i Jul,

Dagens lucka är till den som tycker om att ha någon att krama.
Som sambon här hemma. När jag och katterna smiter behöver han någon att kela med. 
Detta behöver man:
  • Fleecetyg
  • filttyg
  • tygsax
  • markeringspenna
  • tyglim
  • stoppning
Klipp ut:
2 st cirklar med diametern 35 cm för kroppen i grönt tyg
6 st cirklar med diametern 8 cm för ben och baksidan av armar i grönt tyg
2 st cirklar med diametern 8 cm för framsidan av armar i gult tyg
2 st cirklar med diametern 6 cm i vitt filttyg till ögonvitan
1 st cirkel med diametern 5 cm i svart filttyg till pupillen
1 rektangel med höjden 12 cm och bredden 21 cm. Runda till hörnorna.
3 st svarta trianglar för nos och ögonbryn
Genom att vika rektangeln dubbel när du klipper till hörnorna så får du de så jämna som möjligt.
Sy ihop armarna och fötterna med 1 cm sömnsmån men lämna en bit öppet.
Vänd ut och in på tyget och fyll med stoppning.
Sy ihop ändarna med 0,5 cm sömnsmån.
Klipp av en bit av ögonvitan så du får en rak linje. Dela pupillen på hälften. Limma sedan fast magen, ögon, nos och ögonbryn på kroppen. Låt torka. Sätt sedan armar och ben där du vill ha dem och lägg över ryggen. Nåla fast och sy med 1 cm sömnsmån. Lämna återigen en bit öppen så du kan vända ut tyget.
Sy ihop förhand.
Nu är han/hon redo att kelas med

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela