hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

En färgklick

Publicerad 2014-11-13 12:59:00 i Kläder, Målning,

Idag blev det ett linne som behövde piggas upp. Sofie hade varit generös att skänka ett vitt linne till mig med fläckar. Det tackar vi för! Därför tog jag fram mina textilfärger och kladdade ner den över fläckarna och lite till.
Jag tror jag har köpt mina färger på Panduro annars har Stoff och Stil färger.
Jag bara målade lite hullerombuller och det fick bli lite som det blev.
När färgen har torkat så stryk på baksidan.
Sen är det dags för bling bling som jag sydde fast för hand.
Det blir ju handtvätt på linnet nu men det är det värt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela