hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

En förändring med tidningspapper

Publicerad 2014-10-09 13:38:00 i Inredning, papper, Återbruk,

En enkelförändring man kan göra hemma är att göra om krukor med tidningspapper. Tidningar är ofta något man har liggandes hemma och har man inte det själv kan man säkert få det av någon vän eller som jag av min mormor.
Dra ut sidor och börja rulla från ena hörnan. När man kommer till mitten så dela den med en sax. Limma med ett limstift och klistra ihop. Gör så många som det krävs för att täcka krukan.
Klipp av ena änden av röret.
Limma med fast rören med avklippta änden neråt med limpistol eller annat lim. Jag tycker limpistol är bäst eftersom det stelnar snabbt. När alla är fast klipp rören så det bildar en rak kant.
Nu står den mer mönstrade krukan och förgyller mitt pysselrum

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2014-10-09 19:12:46

Vilken cool! var får ni alla era ideer ifrån? :)

Svar: Tack så mycket :) Vi testar oss fram en del. Ibland misslyckas det totalt. Vi hittar mycket inspiration på internet
hantverkarsystrar.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela