hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

Höstkransen

Publicerad 2014-10-30 20:42:21 i Höst,

Det är ju snart dags att börja med julpysslet men innan dess hinner man göra en höstkrans till. Denna krans är för inomhusbruk och kan användas flera år fram.
Det man behöver:
  • krans
  • garn
  • hårt papper
  • tyg
  • textillim
  • värmepistol
  • nålar
  • Större nål (har ingen aning vad alla nålar heter så hoppas ni ser det på bilden)
  • sax
  • penna
Klipp ut 3 olika storlekar cirklar i pappret. Jag har 2,5, 4 och 5,5 cm i storlek.
Knyt fast garnet i pappcirkeln och börja klä in den så där bara är en lite öppning kvar i mitten. Gäller inte den minsta pappcirkeln som ska kläs så inget hål är kvar.
Knyckla ihop garn i en annan färg och tyck in det i hålet
Klipp av överblivet garn och limma fast det på samma sida som du limmade tidigare.
Dra eller klipp tyget i 5 cm långa remsor.
Börja klä in kransen med att nåla fast tyget och snurra runt tyget till kransen är täckt. Sätt nålar så tyget stannar på plats.
Fäst alla "blommor" på kransen med hjälp av värmepistolen.
Nu ska jag bara bestämma mig var den ska hänga i hemmet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela