hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

Mer ljusstakar i betong

Publicerad 2014-10-27 20:25:59 i Betong,

 Sorry för dålig uppdatering men det kom lite sjukdom i mellan. Därför blir det inte heller någon köttfri måndag för jag har inte orkat laga mat. Men nu kommer i alla fall ljusstakarna jag lovade skulle komma upp i helgen. Är så himla nöjd att jag lyckades med dem.
Formerna är Mildas såsburkar. Man kan ju se vilken som är vår favorit.
Fyll värmeljuset med maskeringstejp så tejpen är vänd utåt. Lägg värmeljushållare uppochner i formen så tejpen fastnar mot botten av burken. Lägg en sked betong på botten av värmeljushållaren så den stannar på plats när du fyller på med resten av betongen. Skaka försiktigt så inte värmeljushållaren flyttar sig men får ut luftbubblor.
Sen är det bara att låta betongen torka.
Det kom in lite betong under värmeljushållaren men det kan man slipa bort med sandpapper.
Nu ska vi njuta av dessa ljusstakar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela