hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

Lucka 1: Dammsugarkuddar

Publicerad 2015-12-01 09:46:00 i Jul, Sömnad,

Först ut med pyssel att göra i julklapp är dessa dammsugarkuddar. Jag personligen tyckte de var enkla att göra och jag är ingen expert i sömnad.
Jag använde mig av polarfleecetyg i ljusgrönt och brunt. Innerkuddar av skumgummi. Allt har jag hittat på Stoff och stil.
Rita av kortsidan på ett mönsterpapper. Lägg till 1 cm för sömnsmån. Rahja var snäll och höll pappret på plats.
Rita sedan ut mönstret för lång sidan.
Längden för mina kuddar var 40 cm. Den bruna delen är 8 cm + 2 cm sömnsmån (1 cm på var sida). Det gröna 24 + 2 cm sömnsmån (1 cm på var sida). Sedan behövs även en dragkedja. Jag tog en 25 för det var det jag hade hemma med en lite längre är lättare för att kunna få in kudden.
Sy ihop längderna räta mot räta.
Sy ihop kortsidan med dragkedjan. När den är på plats sy ihop resten av långsidan.
Sy fast kortsidan på båda sidorna. Vänd ut och in sedan är den klar!
Perfekt att ge till ett kakmonster.

Kommentarer

Postat av: annelie

Publicerad 2015-12-02 19:03:14

häftigt dom skulle jag haft älskar nämligen dessa kakor.;)

Svar: Kul att höra :)
hantverkarsystrar.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela