hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

Lucka 16: Pepparkaksbollar till gottegrisen

Publicerad 2015-12-16 20:03:29 i Bakning,

Idag tänkte vi ge ett bakverk att ge till gottegrisen. Dessa pepparkaksbollar är lätta att göra och behöver ingen ugn.
Ingredienser:
 
  • 200 g mandelmassa
  • 100 g smör
  • 3 dl havregryn
  • 1 msk malen ingefära
  • 1 msk malen kanel
  • 2 tsk malen kryddnejlika
  • 1 nypa salt
  • 1 triple sec
  • pärlsocker
Riv mandelmassan och rör sedan ihop alla ingredienser. Forma degen till små bollar och rulla i pärlsocker.
Någon hade svårt att hålla fingrarna borta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela