hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

Lucka 17: Bricka med minnen

Publicerad 2015-12-17 20:23:56 i Inredning, papper,

Dagens pyssel är denna bricka med minnen. Jag har valt bilder från en resa vår familj gjorde till London för 4 år sedan.
Brickan hittade jag på Myrorna.
Jag spraymålade den vit.
Sen målade jag dit svarta fläckar.
Bilderna har jag gjort om till svartvita i photoshop och skrivit ut på vanligt papper. Planera ut hur bilderna ska ligga.
Vid kanten kan man trycka till pappret så kan man klippa efter märket så det passar pefekt.
Med decoupagelim/lack sätter jag fast bilderna. Pensla baksidan och tryck på plats. Stryk sedan ett lager ovanpå.
Bilderna kan blir lite bubbliga men det lägger sig när det torkat.
Lägg ett lager klarlack över hela så det inte gör något om man spiller på brickan.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-12-17 20:28:27

Jag älskar den! Vill ha. ...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela