hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

Lucka 22: en liten blomma

Publicerad 2015-12-22 15:23:17 i Allmänt,

Nu när det bara är 2 dagar kvar till julafton så har man kanske inte all tid i världen att göra något pyssel att ge bort. Så därför blir detidag en blomma att ge bort.
Ett mosshjärta och en korg med hyasinter.
Korgen hittade jag på loppis som har jag spraymålat till lite roligare färger.
Sedan la jag i en plastpåse så inte vattnet rinner ut. I med hyasinten och klä med mossa. En torkad apelsinskiva och murgröna fick också ta plats.
Nu över till hjärtat.
Av tjockare ståltråd formade jag ett hjärta som även har en svans att stoppa ner i en oasis.
Klä ståltråden med mossan. Använd blomstertråd att hålla mossan på plats.
Fyll en kruka med oasis och tryck ner svansen. Lägg även i mossa i trukan för att täcka oasisen. Även här använde jag en torkad apelsinskiva plus två bollar.
Klart att ge bort till någon på julafton. Nu ska jag och systern min iväg och rulla 8 kg köttbullar med vår mormor och morbror. Ska bli kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela