hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

Lucka 9: Väska

Publicerad 2015-12-09 10:39:00 i Sömnad,

Dagens lucka är till den som älskar väskor. Denna väska är en lätt modell att sy som blir väldigt snygg.
Jag har redan gjort 3 modeller och en fjärde är på väg.
Klipp ut en bit från ett tjockare tyg som är 94x34 cm. Mitt randiga kommer från IKEA. Använd sedan ett skinntyg eller mocka tyg till övringa delar. Ur detta tyg klipp bitar som är 94x4 och 94x8 cm samt en cirkel med diametern 30 cm.
Sy ihop tygstycket med skinn/mockastycket som är 8 cm brett.1 cm sömnsmån.
Sy sedan ihop kortsidorna.
Sy ihop bottnen och sidan. Vänd ut och in.
Nu ska innertyget sys. Klipp en lika stor cirkel som tidigare. Klipp även ut en rektangel som är 94x40.
Sicksacka och sy ihop som ytterväskan. Vänd ej ut och in. Stoppa ner innerväskan i ytterdelen. Sy ihop väskorna i kanten i öppningen med 0,5 sömnsmån.
Ta biten som är 94x4 cm och fäst över kanten på väskan.
Sy fast kanten.
Som rem har jag använt ett skärp.
Sy fast remmen på väskan.
På de andra väskorna har jag använt mockatyg. De båda randiga tygerna kommer från IKEA, skinntyget från Skapamera och mocka och det gulbruna tyget kommer från Stoff och Stil.
Tackar även mina söta modeller. Fia, mor och Stina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela