hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

Nyårsdiadem

Publicerad 2015-12-27 21:45:59 i papper,

Hoppas ni alla har haft en underbar jul och fått möjligheten att vara med nära och kära. Jag hade en väldigt trevlig julafton som bara sprang förbi. Imorgon går jag in och jobbar 3 dagar för att sedan gå in på nyårsledigheten. Det har varit otroligt skönt att vara ledig i över en vecka.
Nog om det. Nu är det dax att gå över till nyårspysslet och först ut är detta diadem att ha på sig under nyårskvällen.
Vi ska tillverka små solar av papper. Klipp ut en bit där längden är dubbelt så lång som bredden. Jag har 14x7 cm på mina. Klipp ut 8 bitar. Vik de som ett dragspel som på bilden.
Vik pappret på mitten.
Limma ihop.
Upprepa så du har 2 likadana. Limma ihop dessa. Gör 3 likadana.
Klipp ut cirklar i ett färgglatt papper och limma på.
Klipp sedan ut 2016 i ett glittrit papper och limma fast.
Mät ut var solarna ska sitta på diademet och fäst dem med en limpistol.
Klart att använda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela