hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

Konservburkhängare

Publicerad 2015-02-22 18:15:24 i Inredning, Återbruk,

I helgen blev det gjort en ny dekoration till köket. Det är gjort av konservburkar.
Jag valde 4 st burkar till min hängare men man kan ha fler eller mindre så klart.
Etiketterna hittade jag på Slöjddetaljer. Älskar dessa etiketter så jag funderar på att köpa några ark till.
Klipp ut dem du ska dekorera med.
Grunden blev ett ljusblått papper från Panduro. Limma fast den utan på pappret på burkarna. Limma
sedan fast etiketten.
Slå hål i botten på 3 av burkarna, ej i den som är i längst ner i hängaren.
Slå 3 st hål i sidan på varje burk.
Klipp av 3 lika långa snören och trå igenom i varje hål och slå en knyt som orkar bära.
Dra igenom de tre snörena i botten på nästa burk och slå en knut. Det kan vara lite trixigt att få burken rak så jag tog hjälp av sambon att hålla burken medan jag drog i snörena. Upprepa sedan till alla burkar och plantera blommorna.
Super nöjd med resultatet. Som jag skrev så älskar jag verkligen etiketterna.
Alla växter hittade jag på Plantagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela