hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

Vägghylla

Publicerad 2015-05-24 21:56:00 i Inredning,

Denna snygga hylla fick vi satt upp i helgen. Och det besta av allt är att den är inte så svår att göra ifall man ha en cirkelsåg.
Ta en träplanka och rita ut två halvciklar. Med ett snöre och penna kan man snabbt göra jämna cirklar. Slå en knut runt pennan och spänn snöret till rätt längd som cirkeln ska vara. Rita sedan ut cirkeln.
Rita ett sträck på mitten av ena halvcireln.
Dela träbiten med en cirkelsåg och slipa kanterna.
Förborra i halvcirkeln somtidigt som du håller den halva halvcirkeln undertill. Skruva sedan in en skruv. Gör ett lika dant på andra änden av halvcirkeln. Vänd på hyllan och fäst på samma sätt med två skruvar.
Borra ett större hål i toppen på varje halv halvcirkel. Obs vi borrade inte på golvet utan det var enbart när vi tog en bild som den låg där.
Så då var hyllan ihopsatt. Man kan behålla den naturlig men jagville gärna att den skulle få färg så jag spraymålade den bli.
Fäst hyllan på väggen med plugg och skruv.
Jag älskar hyllan och funderar om man ska göra en till i mindre storlek som ska hänga bredvid. Vi får se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela