hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

Lucka 15: Muffinsmobil

Publicerad 2016-12-15 21:19:00 i Allmänt,

Bakom dagens lucka hittar ni en muffinsmobil. Kanske en present till ett barn att ha ovan sängen eller varför inte till den baktokiga att ha hängandes i köket. Tyvärr är bilderna sådär idag eftersom jag inte har bra ställen att fota när det är mörkt.
Detta behöver man:
  • Garn
  • muffinsformar
  • sax
  • textillim
  • stekgaffel
  • mini pompoms (egna eller köpta)
  • nål
  • sytråd
  • ståltråd
  • metalltråd
Vira garnet runt stekgaffeln till det blir tillräckligt stor för en pompom.
Knyt ett band runt mitten
Klipp sidorna och dra sedan av pompomen från gaffeln.
Klipp till bollen så den är någorlunda rund.
Nu är det tid att fästa ihop allt. Trä nålen med en lång tråd.
Trassla ihop ena änden av tråden och limma fast i botten av formen.
Tryck igenom nålen i mitten på pompomen och sätt lite lim under bollen för fäste.
Gör likadant med minipompomen.
Gör ett engelt hänge med metall- och ståltråden och häng på muffinsen.
Sen får de hänga fint i luften

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela