hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

Lucka 17: Platt rund vas

Publicerad 2016-12-17 13:02:08 i papper,

En vecka kvar till julafton! Men än är där några luckor kvar med pyssel att ge bort i present. Bakom lucka 17 finns dessa pappvaser.
Detta behöver man:
  • Tjockt mönstrat papper
  • Glasburkar
  • Sax
  • Vanligt vitt papper
  • lim
Vik det vita pappret på mitten. Lägg burken längst den vikta kanten. Mät ut hur hög vasen behöver vara för att täcka burken. Ta en lite bit ovan öppningen.
Klipp ut en vasmodell du önskar ha. Vik sedan upp vasen.
Rita av modellen på baksidan av det mönstrade pappret och klipp ut.
Limma fast pappret på glasburken.
En kul och enkel present att ge till något som dessutom är lite återvinning.

Kommentarer

Postat av: Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!

Publicerad 2016-12-17 17:57:14

snyggt

Svar: Tack så mycket :)
hantverkarsystrar.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela