hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

Lucka 18: Pappleraljusstake

Publicerad 2016-12-18 20:16:15 i Keramik,

Idag är det dessa ljustakar bakom lucka 18. Papplera är ett väldigt kul material att leka med. Man kan göra en massa skoj. Jag valde att göra 2 ljusstakar som man kan ge bort till någon. Den skålliknade foten går att dekorera med lite skoj eller bara låta den vara som den är.
Detta behöver man:
  • Papplera
  • metalljuskopp
  • Papper
Vill man ha ett jämnare underlag kan man använda en kavel men jag vill år hantverkslooken. Där det får lov att vara ojämt. Så jag tryckte ut med fingrarna.
Arbta sedan upp kanterna. Jag valde även här en ojämn look så kanterna går olika upp i längd. Tryck ner ljuskoppen en bit ner i leran.
Låt sedan leran torka 1-2 dagar beroende på hur tjock ljusstaken är. Limma fast ljuskoppen så den verkligen sitter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela