hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

Lucka 19: Chokladpinne

Publicerad 2016-12-19 20:41:05 i Bakning,

Dagens lucka är till gottegrisen. En chokladpinne att ha till varm choklad. Super enkelt att göra så nära julafton och ge ort till någon.
Detta behöver man:
  • Choklad
  • plast snapsglas
  • cake pops pinnar
  • vit choklad
  • Skål som tål värma
  • kastrull
  • vatten
Smält chokladen i ett vattenbad. Häll över den smälta chokladen i snapsglasen och tryck ner en pinne. Låt chokladen stelna i kylen. Smält den ljusa chokladen i vattenbad. Dra ur pinnarna och ringla över den vita chokladen. När den har stelnat är det bara att slå in dem och ge till gottegrisen.

Kommentarer

Postat av: Lena

Publicerad 2016-12-20 09:32:17

dom såg goda ut :)

Svar: Min man testade en och han tyckte de var väldigt goda :)
hantverkarsystrar.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela