hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

Lucka 6: Örngott i drömmarnas värld

Publicerad 2016-12-06 11:43:00 i Målning,

Det nästan springer mot jul känns det som och det var dags att öppna lucka 6. Bakom den gömmer sig örngott med färgstänk på.
Ett perfekt pyssel att bara kladda på och slänga färg.
 
Detta behöver man:
  • Örngott
  • Textilfärg
  • Svamp
  • Pensel
  • Vatten
  • Underlag
Blöta ner hela örngottet med vatten. Jag har inget skydd i mellan sidorna för jag vill att färgen går igenom så man får mönster där med.
Dutta ut färgen.
Blöta svampen md lite vatten och dra ut färgen.
När du är nöjd med färgen så låt örngottet torka. Men jag lät det på ett element och då blev det ränder. så om du inte vill ha det så låt örngottet torka plant.
När örngottet har torkat är det dags att kasta färg. Jag testade md 3 olika storlekar för att se om det blev någon skillnad men det blev det inte. Det var mängden färg och vatten man kasta som gällde. Doppa penseln i vattnet och ta sedan färg på penseln. Slå sedan med penseln mot kudden för att få stänket. Variera med mängden fär och vatten för att få olika nyanser och storlekar för fläckarna.
Låt sedan örngottet torka igen och stryck sedan på baksidan så färgen fastnar.
Jag tyckte det var lite av ett terapijobb. Man fick gå loss fullständigt.
Tidigare bakom lucka 6:

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela