hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

Lucka 8: Skumtomteshot

Publicerad 2016-12-08 12:08:00 i Dryck, Jul,

Dagens lucka är till dem vuxna. Det är inte för den svaga kan jag säga för där är nämligen lite alkohol i den.
För att göra shoten behöver man:
  • skumtomtar
  • vodka
  • glasflaskor
  • grädde
  • sirap
  • röd karamellfärg
Mina glasflaskor är inte så stora så till dem använde jag 4 st tomtar. Jag klippte ner tomtarna i småbitar.
Tryck ner bitarna i flaskorna och häll upp vodka beroende på hur mycket du vill ha i shoten. Låt dra i några dagar. Dagen innan den ska användas så fyll upp med grädde, sirap och några droppar karamellfärg.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-12-11 21:03:26

Hej! Smälter skumtomtarna i alkoholen eller kommer det vara bitar i den när man ska dricka den?

Svar: Hej, nej det smälter inte utan kommer bli små klumpar i det.
hantverkarsystrar.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela